fredag 30. juli 2010

PGSS or CHSS?

For en liten stund siden fortalte vertsfamilien min sin tidligere utvekslingselev at han hadde hørt at jeg skulle gå på en annen skole enn den STS hadde oppgitt til meg. Jeg ble litt forundra, men spurte vertsmor om hun hadde hørt noe om det. Hun svarte at hun var veldig sikker på at jeg skulle gå på College Heights Secondary school i stede for Prince George Secondary school, og etter at hun hadde snakket med en annen dame (tror hun jobber for STS) var hun helt sikker. Jeg sendte også en mail til STS, for jeg hadde jo ikke hørt noe fra dem, og i dag fikk jeg bekreftet det. Jeg skal gå på College Heights i stede for Prince George. Grunnen til det var fordi det var noen justeringer med skolebussen (rart) og dermed vil jeg nå bo i nærheten av de elevene som går på samme skolen. Skolen ligger også på samme side av byen som jeg bor i, noe som igjen betyr at det er kortere reise vei - hele 4 minutter! He he.
Det går litt færre elever på skolen da, rundt 900, men det er jo mer enn det som går på skolen min nå. Utenom det virker ikke de to skolene så forskjellige. 

Vanskelig å finne bilder av skolen. Dette er det eneste, tatt innenifra.
I 2008 fikk de penger til å pusse opp, og det kan man jo se.
 Skolen tilbyr blandt annet langrennski, fotball, volleyball, basketball, golf, soccer, badmington, tennis, curling, ice hockey og trak and field. Bildet helt øverst er maskoten deres - blue cat, og lagene heter Cougars. Fagene de tilbyr er jeg faktisk ikke helt sikker på. 

Hvite/blåe draktene er en Cougar. 
Skolen har også egne gensere, tskjorter og joggebukser.
Tror jeg må skaffe meg en slik en.
Vertsfamilien min sin tidligere utvekslingselev sa at han gikk på PGSS og han fikk ikke lovtil å graduate, men to av vennene hans som var utvekslingsstudenter og som ikke på CHSS fikk lov til det! Hadde vært utrolig gøy å få vært med på det, for har ikke noe slikt i Norge akkurat..


Forresten, første skoledag er onsdag 8.september fra 10.15 - 11.45 am. Men skolen starter for ordentlig torsdag 9.september; 5 timer og 9 miutter hver eneste dag.

Ingen kommentarer: