søndag 18. juli 2010

Flight information

Fant ut at jeg bare har nevn kort at jeg drar den 28.august til Canada. Vel, nå kommer det litt mer informasjon.

To timer før avreise skal jeg møte opp på Gardemoen, altså 05.50 (!) og der møter jeg en STS-representant (hjelpe til meg å sjekke inn) og forhåpentligvis noen andre norske som også skal til Canada West! Og flytidene ser slik ut;

Norge    Canada
07.50 (22.50) - avreise Oslo
10.20 (01.20) - ankomst London
14.05 (05.05) - avreise London 
23.30 (14.30) - ankomst Vancouver

Etter det tror jeg vi skulle overnatte i Vancouver før vi drar videre til vertsfamiliene. Siden det  er en flyplass i Prince George antar jeg at jeg skal ta fly opp dit også.




Bilde av flyet jeg skal dra med til London - Airbus A320 jet, British Airways. Haha
Røde prikken og pila viser hvor jeg skal sitte.


Boeing 747 jet, British Airways.
Som dere kan se under får jeg desverre ikke vindusplass
på den lengste flyturen. Jaja.



Her er sete jeg skal kose meg i, i 9 timer og 25 minutter!


Bare tuller. Slik ser sete jeg skal sitte i.

Fra London til Vancouver er det en liten skjerm foran alle setene der man har et stort utvalg, blandt annet 11 filmer, 7 forskjellige tv kanaler og 16 forskjellige radiokanaler. Man får et 3 retters måltid med drikke, sånn til og ha foran øynene, tannbørste + tannkrem og ekstra sokker. Kjekt å ha hvis man blir kald på føttene!
Jeg ser virkelig frem til flyturen - har aldri fløyet så lenge før, men har alltid hatt lyst.

                                                         Canada, here we come!

6 kommentarer:

Newfee sa...

SÅ GØY!!!
Flyturen er lang, men det er langt borte også:P flyene er jo store, og det er god plass, så det går nok bra;)
Det er ganske tidli om morgenen, men det er vell kanskje det beste?

Og forresten, jeg tror du missforsto meg tidligere; det er Canada jeg er født i;)

Hedda sa...

Ja jeg gleder meg! :D Mhm, har litt plass å gå på hvis det skal bli for ille.
Det syns jeg også. Hadde vært så kjipt å ventet hele dagen for å ta et fly som gikk sent på kvelden, så jeg er veldig fornøyd :D

Da misforsto jeg deg ja. Bodde du der lenge? Og hvor hen bodde du/ble født? :)

Newfee sa...

Jeg bodde der til jeg var ca. 16 måneder...
vi bodde ganske langt øst, I NewFoundland&Labrador.

Linn sa...

hei! canada høres utrolig spennende ut! :D reiser du med STS eller? :)

Newfee sa...

Hei!
Jeg bare lurte på nå; har fått en kontaktperson borte i Canada, nå før du reiser? Har du fått tilbud om det?

Hedda sa...

Hei, jeg fikk vite kontaktpersonen min igår faktisk. Alle får en slik person (jeg tror faktisk ikke at man kan si nei til det)
som tar kontakt med deg en gang i måneden og hører om alt står bra til, og det er jo litt fint å vite.