onsdag 9. juni 2010

Interessant!


Jeg, som de fleste andre (tror jeg), har trodd at Canada ligger lengre nord enn Norge. Før jeg bestemte meg for å dra dit tenkte jeg aldri noe spesielt over Canada. Finnes ikke mange som snakker om landet (bare under vinter OL 2010, som ble holdt i Vancouver).
Hvertfall, poenget mitt er at Canada faktisk ikke er et slikt kaldt land der alle lever som eskimoer. Byen som jeg skal bo i, Prince George, ligger faktisk på samme breddegrad som København!


Den lille dotten er altså der jeg skal bo (sånn ca), og den oransje streken understreker at Norge ligger på nesten samme breddegrad som Alaska (nesten).

5 kommentarer:

andreafiksee sa...

OL i Vancouver ble holdt i 2010 ;) Er greit å vite det når man skal til Canada. Ha et morsomt år i utlandet! Skal selv studere i USA til høsten :)

I. Ebony sa...

Så gøy at du skal til Canada:)
Jeg har også lyst til å ha ett år i Canada, men vet ikke helt hvilken organisasjon jeg skal reise med. Men jeg er enna bare 15, og jeg planlegger å reise når jeg er 17. Jeg kommer til å følge med på bloggen din, og håper du får ett fint år;)

Hedda sa...

Flott å høre at noen andre også har lyst til å dra til Canada og ikke bare USA :) Hehe
Siden du bare er 15 har du jo god tid på deg. Men anbefaller at du allerede nå begynner å lese om de forskjellige organisasjonene. Ingen store forskjeller, men finnes alltids noen som er bedre enn andre.
Tusen takk, det håper jeg også :)

Newfee sa...

Ja, de fleste reiser til USA, virker det som... men grunnen til at jeg vil dra akkurat dit, er fordi jeg har bodd der før, men det husker jeg ikke, jeg var så liten..:(
Så jeg har veldi lyst til å reise tilbake dit;)
er det noen spessiell grunn til at du har velgt akkurat Canada?
Og foresten; jeg er både 'I. Ebony' og 'Newfee'...

Hedda sa...

Mhm, det virker sånn. Heldig du er da, bodd i USA før, selv om du ikke husker det :P
Mange har spurt meg om det samme men har egentlig ingen god grunn. Da søsteren min dro for en god del år siden jobbet jeg med et prosjekt på skolen om Canada. Jeg syns landet virket interessant og spennende, og samtidig begynte jeg å tenke på å være utvekslingsstudent selv. Så tror nok det er litt av grunnen :)