søndag 6. juni 2010

"Shaping A Northern Destiny"

Her om dagen fikk jeg endelig vite hvor jeg skal tilbringe et helt år, og siden det ikke er noe annet å skrive om, kan jeg likså godt skrive litt småfakta om Prince George. Prince George er den nordligste byen i den vestcanadiske provinsen British Columbia. Det bor ca 81 000 innbyggere der på 316 km2. Selv skal jeg bo litt utafor byen, i et rolig og fredelig nabolag.

Både på sommer - og vinterstid kan de tilby mange forskjellige aktiviteter (svømming, fotball, langrennski osv). De har forskjellige klubber for forskjellige aktiviteter (hockey - tror laget heter Cougars) og teater, gallerier osv. Jeg leste et sted at de har rundt 140-160 innsjøer, så tror det er gode fiskermuligheter der! He he.

Prince George Secondary School heter skolen jeg skal gå på. Går ca 1200 elever der (8-12 klasse), og de har mye å tilby! Inne på nettsiden deres står det at de har sitt eget innspillingsstudio?! Så det blir hvertfall bra. ”PGSS is the Place to Be!"

I går var jeg forresten på informasjonsmøte i Oslo med STS. Alt det de snakket om der har vi allerede fått på ark, men var fint å få frisket opp minnet litt igjen. Morsomt å se alle de andre som skulle på utveksling, men fant dessverre ikke ut om det var noen andre som skulle til Canada..
Hadde tenkt til å legge inn noen bilder, men det fungerte ikke å laste dem opp, dessverre.

Ingen kommentarer: